Lavastuse tutvustus
Armastuse lugu
Nicole ja Dick on täiuslik džässiajastu paar.
Nicole: „Luba mulle, et kõik jääb alatiseks nii.“
Dick: „Ma luban.“
Nad on rikkad ja ilusad, neil on kaks imearmast last, võrratud sõbrad ja uhke mereäärne villa, mille aias laulavad ööbikud ning kasvab armastus. Mõnikord tundub, et nad on justkui tegelased mõnest balletist ja sa jälgid neid tähelepanelikult, nagu balletti ikka vaadatakse, aga see pole veel kõik… te ei tea kogu lugu.
Rosemary: „Ma armusin Teisse silmapilgul, kui Teid esimest korda nägin. Tähendab… teisse mõlemasse.“
Ameerika kirjaniku F. Scott Fitzgeraldi „Sume on öö” räägib ameeriklasest psühhiaatri Dick Diveri ja tema kaasmaalaste pillerkaaritavast elust 1920. aastate Euroopas. Meie ees avaneb pilt mitmekülgse seltskonna kirevatest päevadest ja öödest, aga ka särava fassaadi taga peituvast tühjusest, kus hõljuvad nii mõnedki täitumata soovid. „Sume on öö” on mitmeplaaniline lugu täis vastandeid ja konflikte; teos, kus põrkuvad kõrged sisemised ideaalid ja välise maailma hiilgus. Selles aimub nooruslik ülemeelikkus ja varastatud suudluse lubadus. Pillava õhustikuga lavastus on täis 20ndate aastate glamuurset vaimsust, mõrkjasmagusat romantikat, hullutavat tšarlstonit, armastuse võluvat valu ja kahtlustes vaevleva südame ängi – lüüriliselt, lendlevalt ja muidugi sumedalt.
Ei oleks vale võrrelda lavastuse «Sume on öö» vaatamise kogemust kinoelamusega. Vaatemäng mõjub tõepoolest filmiväärsena ning põnevus ees ootava suhtes ei kao hetkekski. On alust arvata, et Ugala repertuaari on jõudnud uus hittlavastus, mis jääb laineid lööma veel tükiks ajaks.
Kaisa-Kadi Pilt, Sakala
Õnnestumiseks pole vaja palju: head dramaturgiat, head lavastajat, häid näitlejaid, häid kunstnikke. Tundub, et Ugalas said kõik vajalikud komponendid kokku ja tulemus läks hinge kõigile asjaosalistele nii laval kui saalis.
Maris Paas, Postimees
Kunstnik Lilja Blumenfeld ja lavastaja Kaili Viidas on koostöös suutnud lavale raamistada tõeliselt elamusliku must-valgelt särava kostüümivaatemängu, milles muudetakse Fitzgeraldi rohkeid tegevuskohti meisterlikult, kasutades selleks filmikaadri raame. Neid filmikaadreid tihendavad omakorda videokunstnik Margo Siimoni nostalgiliselt mõjuvad džässiajastule kohased kunstilised lahendused. Kogu lavastust hoiab koos Peeter Konovalovi muusikaline kujundus.
Tanel Jan Palgi, Eesti Päevaleht